Mainstreamowe media próbowały przekonać, iż po zmianie kierownictwa TVP nastąpiła dramatyczny spadek oglądalności telewizji publicznej i jej wyprzedzenie przez komercyjne stacje TVN i Polsat. W szczególności ma to dotyczyć programów informacyjnych. Władze TVP zażądały zatem od firmy Nielsen, które przeprowadza badania telemetryczne kodów pocztowych badanych w celu zweryfikowania geograficznego rozkładu badanych. Firma odmówiła. Ponadto TVP kwestionuje rozkład wiekowy przyjęty w tych badaniach (głównie 16-49 lat). Zatem TVP zamówiła sondaż. Według TNS Polska "Wiadomości" ogląda 13% obywateli czyli 4,1 mln osób a nie 2,8 mln jak twierdzi Nielsen i wciąż wyprzedza "Fakty" TVN.
Serwis21 przeprowadził własny sondaż internetowy w zakresie oglądalności serwisów informacyjnych. W ankiecie wzięło udział 272 osoby, można było wybrać kilka odpowiedzi (albowiem może być tak iż osoba ogląda serwisy zarówno w jednej jak i drugiej stacji). Uzyskaliśmy następującą oglądalność wśród respondentów:
Telewizja Publiczna (TVP 1, TVP Info) - 57%
Telewizja Republika - 30%
TVN/TVN24 - 27%
TV TRWAM - 18%
Polsat/Polsat News - 15%
Inne - 8%
Wprawdzie sondy internetowe z natury rzeczy nie są reprezentatywne, jednak także ta ankieta nie potwierdza lansowanych tez dotyczącej większej oglądalności serwisów informacyjnych TVN w stosunku do telewizji publicznej. Wciąż najbardziej oglądane są serwisy informacyjne telewizji publicznej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz