8 maja 2016

Spadek sprzedaży mainstreamowych gazet

Jak informuje wirtualnemedia na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w marcu 2016 roku wyniosła 299 789 egz., czyli o 5,04 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 145 709 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 8,31 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 3,19 proc. do 143 392 egz. Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 1,65 proc. Dziennik ten w marcu br. sprzedawał się w liczbie 55 331 egz. Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 43 193 egz., po spadku o 5,58 proc. Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 13,48 proc. i wyniosła 20 575 egz.

2 komentarze:

  1. Co by było gdyby centralnie zadecydować ze urzędy, spółki skarbu państwa itp. miały kupować pewne tytuły a pewnych nie. A juz co by było gdyby wskazano niszowy tytuł ze musi być kupowany? Bingo! Wzrosłoby :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno spadek Wyborczej i innych tytułów wynika z faktu, że urzędy, spółki nie muszą go już kupować. A co do GPC gdyby urzędy chciały go zaprenumerować, to sprzedaż wzrosłaby nie o 13%, ale o ponad 100%.
      W rzeczywistości niektóre urzędy i spółki likwidują prenumeraty w ogóle, i to pozytywny odruch,

      Usuń