PO
obiecywała by żyło się lepiej, i słowa dotrzymała – ale swoim. Widać to m.in. po
audycie w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Prywata i niegospodarność. By nie
być gołosłownym przytoczmy przykładowe fakty w ślad za minister Beatę Kempę:
- dokonano niegospodarnej odsprzedaży
telefonów komórkowych niektórym członkom Kierownictwa Kancelarii. Zaniżono ich
łączną wartość o kwotę 5.431 zł w stosunku do wartości
z pierwotnej wyceny. Dodatkowo, wydatkowano 1.722
zł na wykonanie ekspertyzy dotyczącej weryfikacji
pierwotnej wyceny.
- Na dzień 1 stycznia 2015 r.
w magazynie znajdowały się upominki na łączną kwotę
550.127 zł (5.563 szt.). Pomimo wysokiego stanu magazynu w 2015
r. dokonano kolejnych zakupów 5960 upominków na łączną kwotę 205.496 zł. W 2015 r. zakupiono m.in.: 200
filiżanek porcelanowych na kwotę ponad 37.000 zł, 700 kubków z logo KPRM na kwotę
6.000 zł, 81 sztuk wyrobów galanterii skórzanej na kwotę 11.000
zł (np. etui na dokumenty, pasek portfele, torby). Na stanie
magazynu upominków na dzień 1 stycznia 2015 r. znajdowało się 108
szt. bryłek bursztynu o wartości 38.339 zł. Bursztyn został zakupiony
w 2012 r. w liczbie 151 szt. o łącznej
wartości 49.378,35 zł.
- W Centrum Usług Wspólnych, wypłacono
nagrody dla dyrekcji Centrum, również za lata, w których jednostka
znalazła się w bardzo złej sytuacji finansowej. Wartość nagród
wypłaconych kierownictwu CUW za rok
2014 (3 osoby) stanowiła niemal 36% sumy nagród wypłaconych pracownikom CUW w roku
2014 (ok. 440 osób).
W 2015 r. w CUW pojawiły się dodatkowe
wydatki związane z sesjami wyjazdowymi Rządu mającymi miejsce
w drugiej połowie roku. CUW poniosło
z tego tytułu wydatki w łącznej kwocie 317.435,84 zł. Wydatki
te dotyczyły: pracy kierowców, akustyków, pracowników gospodarczych,
kosztów hoteli (o wysokim standardzie), delegacji oraz paliwa.
W dniu 30 marca 2015 r. Dyrektor CUW zawarła
umowę na telefon zaufania z firmą JKMConsulting. W ramach umowy
pracownicy mogli dzwonić pod podany numer telefonu, obsługiwany przez
zewnętrznych konsultantów i rozmawiać o problemach związanych
z pracą. Całkowita wartość umowy za okres od 30 marca
do 31 października 2015 r. to 13.284 zł brutto.
Z ustaleń audytu wynika, że żaden z pracowników CUW nigdy
nie kontaktował się z telefonem zaufania.
W dniu 24 października 2014 r.
Dyrektor CUW zawarła
umowę z firmą JKM Consulting
na realizację projektu mającego na celu optymalizację struktury
organizacyjnej wraz z etatyzacją oraz systemu wynagradzania
i oceniania pracowników w tym przygotowanie nowego schematu
organizacyjnego oraz Regulaminu Wynagradzania w CUW. Umowa pierwotnie opiewała
na kwotę 135.300 zł brutto. Firma wykonała zlecone zadanie
w sposób wadliwy, co stwierdzono przez wykazanie bardzo wielu błędów.
W konsekwencji umowa została rozwiązana, ale CUW zapłacił firmie kwotę
63.960 zł brutto pomimo tego, że nie uzyskano
zamawianego dzieła.
W dniu 16 lipca 2014 r. Dyrektor CUW zawarła
umowę na obsługę wizerunkową CUW,
w tym na zbudowanie strategii komunikacji wewnętrznej CUW, konsultacje
w zakresie zarządzania kryzysowego oraz budowanie i zarządzanie
relacjami z mediami. Umowa obowiązywała od 12 lipca 2014 r.
do 11 lipca 2015 r. Całkowita wartość wypłaconych środków
to 147.600 zł brutto (12.300 zł brutto/m-c).
.. W dniu 5 września 2014 r.
Dyrektor CUW zawarła
umowę na monitoring mediów w okresie od 5 września 2014 r.
do 31 stycznia 2016 r. Wartość wynagrodzenia w okresie
obowiązywania umowy to 10.000 zł brutto. Należy podkreślić,
że do chwili podpisania umowy, a także w trakcie jej
trwania CUW regularnie
otrzymywało przegląd prasy dokonywany przez Centrum Informacyjne Rządu.
W 2015 r. Dyrekcja CUW skorzystała
z usług firmy headhunterskiej. Wartość usługi i tym samym wysokość
wypłaconych środków to kwota 15.375 zł brutto. Firma została wynajęta
do rekrutacji pracownika na stanowisko „kontroler finansowy”.
W dniu zatrudnienia kontrolera finansowego (24 lipca 2015 r.) obowiązujący
Regulamin Organizacyjny CUW nie
przewidywał w Centrum stanowiska „kontrolera finansowego”. Przedmiotowe
stanowisko pojawiło się dopiero w Regulaminie Organizacyjnym CUWz 15 października
2015 r. Ponadto wynagrodzenie „kontrolera finansowego” ustalono
na poziomie zbliżonym do poborów przedstawicieli dyrekcji CUW.
Na uwagę zasługuje fakt, że zarówno wcześniej jak i później
wszystkie zadania przypisane do tej funkcji były realizowane przez służby
finansowe CUW.
W dniu 17 października 2014 r.
Dyrektor CUW zawarła
umowę na organizację usługi konferencyjnej oraz gastronomicznej (przyjęcia
bożonarodzeniowego) w hotelu Radisson Blue Sobieski w Warszawie. CUW zapłacił
za imprezę 77.490 zł brutto. Budżet ten został powiększony
o zakup czekoladek dla pracowników 4.920 zł brutto oraz opłacenie
występu kabaretu 11.070 zł brutto. Razem na przyjęcie
bożonarodzeniowe wydano 93.480 zł brutto.
…Na przełomie lat 2011 i 2012
z budżetu CUW sfinansowano
4 pracownikom (w tym Dyrektorowi CUW) studia podyplomowe Executive
Master of Business Administration na kierunku menedżerskim prowadzone
przez Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Łączny koszt
to 75.600 zł brutto (tj. 18.900 zł za osobę). Beneficjentami
byli: Dyrektor CUW,
Dyrektor pionu CUW oraz
2 naczelników wydziału.
W dniu 8 maja 2013 r.,
po 4 miesiącach użytkowania, iPady zostały zlikwidowane z uwagi
na „wyeksploatowanie”. Formalną likwidację przeprowadzono na podstawie
ustnej informacji o ich uszkodzeniu. W tym samym dniu zlikwidowano
iPad mini o wartości 1.949 zł, zakupiony 19 grudnia 2012 r.
na polecenie ówczesnego Dyrektora CUW. Jako przyczynę likwidacji wskazano zniszczenie
sprzętu wynikające z uderzenia o betonowe podłoże. Urządzenie nie
zostało zwrócone do wydziału teleinformatycznego, dostarczono jedynie
zdjęcie obrazujące stan jego uszkodzeń. W maju 2013 r. Dyrektor CUW odkupił
od CUW 2 laptopy
(zakupione w 2010 r. i w 2011 r.) za, odpowiednio 5,1%
i 4,7% wartości zakupu. Sprzedaż uzasadniono uszkodzeniami sprzętu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz