12 maja 2016

Stajnia augiasza w KPRM za rządów PO-PSL

PO obiecywała by żyło się lepiej, i słowa dotrzymała – ale swoim. Widać to m.in. po audycie w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Prywata i niegospodarność. By nie być gołosłownym przytoczmy przykładowe fakty w ślad za minister Beatę Kempę:

- dokonano niegospodarnej odsprzedaży telefonów komórkowych niektórym członkom Kierownictwa Kancelarii. Zaniżono ich łączną wartość o kwotę 5.431 zł w stosunku do wartości z pierwotnej wyceny. Dodatkowo, wydatkowano 1.722 zł na wykonanie ekspertyzy dotyczącej weryfikacji pierwotnej wyceny.

- Na dzień 1 stycznia 2015 r. w magazynie znajdowały się upominki na łączną kwotę 550.127 zł (5.563 szt.). Pomimo wysokiego stanu magazynu w 2015 r. dokonano kolejnych zakupów 5960 upominków na łączną kwotę 205.496 zł. W 2015 r. zakupiono m.in.: 200 filiżanek porcelanowych na kwotę ponad 37.000 zł, 700 kubków z logo KPRM na kwotę 6.000 zł, 81 sztuk wyrobów galanterii skórzanej na kwotę 11.000 zł (np. etui na dokumenty, pasek portfele, torby). Na stanie magazynu upominków na dzień 1 stycznia 2015 r. znajdowało się 108 szt. bryłek bursztynu o wartości 38.339 zł. Bursztyn został zakupiony w 2012 r. w liczbie 151 szt. o łącznej wartości 49.378,35 zł.

- W Centrum Usług Wspólnych, wypłacono nagrody dla dyrekcji Centrum, również za lata, w których jednostka znalazła się w bardzo złej sytuacji finansowej. Wartość nagród wypłaconych kierownictwu CUW za rok 2014 (3 osoby) stanowiła niemal 36% sumy nagród wypłaconych pracownikom CUW w roku 2014 (ok. 440 osób).

W 2015 r. w CUW pojawiły się dodatkowe wydatki związane z sesjami wyjazdowymi Rządu mającymi miejsce w drugiej połowie roku. CUW poniosło z tego tytułu wydatki w łącznej kwocie 317.435,84 zł. Wydatki te dotyczyły: pracy kierowców, akustyków, pracowników gospodarczych, kosztów hoteli (o wysokim standardzie), delegacji oraz paliwa.

W dniu 30 marca 2015 r. Dyrektor CUW zawarła umowę na telefon zaufania z firmą JKMConsulting. W ramach umowy pracownicy mogli dzwonić pod podany numer telefonu, obsługiwany przez zewnętrznych konsultantów i rozmawiać o problemach związanych z pracą. Całkowita wartość umowy za okres od 30 marca do 31 października 2015 r. to 13.284 zł brutto. Z ustaleń audytu wynika, że żaden z pracowników CUW nigdy nie kontaktował się z telefonem zaufania.
W dniu 24 października 2014 r. Dyrektor CUW zawarła umowę z firmą JKM Consulting na realizację projektu mającego na celu optymalizację struktury organizacyjnej wraz z etatyzacją oraz systemu wynagradzania i oceniania pracowników w tym przygotowanie nowego schematu organizacyjnego oraz Regulaminu Wynagradzania w CUW. Umowa pierwotnie opiewała na kwotę 135.300 zł brutto. Firma wykonała zlecone zadanie w sposób wadliwy, co stwierdzono przez wykazanie bardzo wielu błędów. W konsekwencji umowa została rozwiązana, ale CUW zapłacił firmie kwotę 63.960 zł brutto pomimo tego, że nie uzyskano zamawianego dzieła.

W dniu 16 lipca 2014 r. Dyrektor CUW zawarła umowę na obsługę wizerunkową CUW, w tym na zbudowanie strategii komunikacji wewnętrznej CUW, konsultacje w zakresie zarządzania kryzysowego oraz budowanie i zarządzanie relacjami z mediami. Umowa obowiązywała od 12 lipca 2014 r. do 11 lipca 2015 r. Całkowita wartość wypłaconych środków to 147.600 zł brutto (12.300 zł brutto/m-c).

.. W dniu 5 września 2014 r. Dyrektor CUW zawarła umowę na monitoring mediów w okresie od 5 września 2014 r. do 31 stycznia 2016 r. Wartość wynagrodzenia w okresie obowiązywania umowy to 10.000 zł brutto. Należy podkreślić, że do chwili podpisania umowy, a także w trakcie jej trwania CUW regularnie otrzymywało przegląd prasy dokonywany przez Centrum Informacyjne Rządu.

W 2015 r. Dyrekcja CUW skorzystała z usług firmy headhunterskiej. Wartość usługi i tym samym wysokość wypłaconych środków to kwota 15.375 zł brutto. Firma została wynajęta do rekrutacji pracownika na stanowisko „kontroler finansowy”. W dniu zatrudnienia kontrolera finansowego (24 lipca 2015 r.) obowiązujący Regulamin Organizacyjny CUW nie przewidywał w Centrum stanowiska „kontrolera finansowego”. Przedmiotowe stanowisko pojawiło się dopiero w Regulaminie Organizacyjnym CUWz 15 października 2015 r. Ponadto wynagrodzenie „kontrolera finansowego” ustalono na poziomie zbliżonym do poborów przedstawicieli dyrekcji CUW. Na uwagę zasługuje fakt, że zarówno wcześniej jak i później wszystkie zadania przypisane do tej funkcji były realizowane przez służby finansowe CUW.

W dniu 17 października 2014 r. Dyrektor CUW zawarła umowę na organizację usługi konferencyjnej oraz gastronomicznej (przyjęcia bożonarodzeniowego) w hotelu Radisson Blue Sobieski w Warszawie. CUW zapłacił za imprezę 77.490 zł brutto. Budżet ten został powiększony o zakup czekoladek dla pracowników 4.920 zł brutto oraz opłacenie występu kabaretu 11.070 zł brutto. Razem na przyjęcie bożonarodzeniowe wydano 93.480 zł brutto.

…Na przełomie lat 2011 i 2012 z budżetu CUW sfinansowano 4 pracownikom (w tym Dyrektorowi CUW) studia podyplomowe Executive Master of Business Administration na kierunku menedżerskim prowadzone przez Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Łączny koszt to 75.600 zł brutto (tj. 18.900 zł za osobę). Beneficjentami byli: Dyrektor CUW, Dyrektor pionu CUW oraz 2 naczelników wydziału.

W dniu 8 maja 2013 r., po 4 miesiącach użytkowania, iPady zostały zlikwidowane z uwagi na „wyeksploatowanie”. Formalną likwidację przeprowadzono na podstawie ustnej informacji o ich uszkodzeniu. W tym samym dniu zlikwidowano iPad mini o wartości 1.949 zł, zakupiony 19 grudnia 2012 r. na polecenie ówczesnego Dyrektora CUW. Jako przyczynę likwidacji wskazano zniszczenie sprzętu wynikające z uderzenia o betonowe podłoże. Urządzenie nie zostało zwrócone do wydziału teleinformatycznego, dostarczono jedynie zdjęcie obrazujące stan jego uszkodzeń. W maju 2013 r. Dyrektor CUW odkupił od CUW 2 laptopy (zakupione w 2010 r. i w 2011 r.) za, odpowiednio 5,1% i 4,7% wartości zakupu. Sprzedaż uzasadniono uszkodzeniami sprzętu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz