Ipko.pl ostrzega
przed fałszywymi e-mailami i SMSami. Jako że ostrzeżeń nie dość przed
hakerami, a że chwila nieroztropności może kosztować wiele poniżej ostrzeżenie:
Ostrzegamy, że rozsyłane są fałszywe
wiadomości e-mail i SMS, w których hakerzy podszywają się pod Bank i –
pod pretekstem konieczności odblokowania zablokowanego dostępu do iPKO – proszą
o zalogowanie się do serwisu i zachęcają do skorzystania z zamieszczonego w
wiadomości linku, który w rzeczywistości może przekierować użytkownika do
fałszywej strony Banku.
Zachowaj ostrożność!
Przypominamy, że PKO Bank
Polski nie jest autorem tych wiadomości, e-maile i SMSy rozsyłane są przez
osoby podszywające się pod Bank. Prosimy o zachowanie ostrożności i
ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili i SMSów, w których znajduje się
prośba o skorzystanie z umieszczonego w nich linku. Ostrzegamy, że zawsze są to
fałszywe wiadomości, mające na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy poufnych
danych, ale także zainstalowanie w jego komputerze lub telefonie potencjalnie
szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania.
Prosimy nie odpowiadać na tego typu
wiadomości (e-maile, SMSy), nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać
danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych z narzędzia
autoryzacyjnego, numeru telefonu komórkowego, danych dotyczących karty
płatniczej, itp. Te dane są do wyłącznej wiadomości klientów.
W przypadku skorzystania z linku
zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie
internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się
telefonicznie z konsultantem pod jednym z numerów:
·
801 307 307 (numer dla dzwoniących w kraju) lub
· +48 81
535 60 60 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz