16 października 2015

6 tys. skarg zgłoszonych do Biura Interwencyjnej Pomocy Prawnej

Biuro Interwencyjnej Pomocy Prawnej Kancelarii Prezydenta RP przyjmuje skargi na działanie instytucji publicznych, czy dużych korporacji, ale poza obszarem jego działalności są sprawy rodzinne, podziały majątków, spadki, czy konflikty między sąsiadami. Jak zapewniła Zofia Romaszewska także w przypadku spraw zupełnie prywatnych, osoby zgłaszające się do Biura uzyskają informację, gdzie mogą się udać po porady prawne. - Żadna sprawa nie zostaje odrzucona. Podkreśliła, że przy olbrzymiej ilości skarg napływających do biura na przestrzeni roku czy dwóch lat będzie można uzyskać rzeczywisty obraz kraju, który pozwoli zastanowić się nad możliwościami naprawy. Mówiąc o różnicy miedzy Biurem Interwencyjnej Pomocy Prawnej a Rzecznikiem Praw Obywatelskich wskazała, że biuro przygląda się skargom z punktu widzenia działania struktur państwa, a RPO interesuje się, czy struktury państwa należycie respektują prawa poszczególnych obywateli. – To jest zupełnie inna sytuacja – stwierdziła.
Jak mówił dyrektor Biura Interwencyjnej Pomocy Prawnej Tomasz Kulikowski, od czerwca wpłynęło ok. 6 tys. skarg: 3,5 tys. spraw skierowano listownie, 1,5 tys. mailowo, 1 tys. spraw zostało zgłoszonych w ramach tzw. Dudapomocy.  – Na tą chwilę mamy uruchomiony punkt przyjęć w prawym skrzydle Pałacu Prezydenckiego. Aby skorzystać z porady należy najpierw zarejestrować się telefonicznie pod numerem (22)695-11-11, wtedy zostanie wyznaczony termin, kiedy dana osoba będzie umówiona z jednym z naszych doradców – wyjaśnił dyr. Kulikowski. Infolinia czynna jest od poniedziałku do czwartku w godzinach 9.00-15.00.

(opr. za prezydent.pl)

1 komentarz: