Parlamentarny Zespół ds. Obrony Wolności Słowa przedstawił w Sejmie raport na temat wydatków KPRM i ministerstw na ogłoszenia i komunikaty w środkach masowego przekazu w latach 2008 – 2013. Okazuje się, iż mainstreamowe media są częściowo uzależnione finansowo od rządu, a zatem nie będą zbyt krytyczne wobec niego. I tak najwięcej pieniędzy KPRM i resorty wydały na ogłoszenia i komunikaty w stacjach telewizyjnych: TVP - 30 mln 850 tys. zł, TVN - 21 mln 905 tys. zł, Polsat - 9 mln 952 tys. zł (czyli łącznie ponad 60 mln zł). Na ogłoszenia i komunikaty w dziennikach ogólnokrajowych wydano aż 6 mln 877 tys. dla Gazety Wyvborczej, 4 mln 377 tys. na Rzeczpospolitą, a na Dziennik Gazeta Prawna - 1 mln 051 tys. Na tym tle tygodniki były słabo finansowane, skoro Polityka otrzymała zaledwie/aż 603 tys. zł, Newsweek Polska - 562 tys. zł, Wprost - 106 tys. zł. Tak władza wydaje pieniądze publiczne czyli nasze podatkowe pieniądze.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz