7 listopada 2022

Daniel Alain Korona: Żadna dyspozycja do mnie nie dotarła. Nie wpłacałem ani na partię, ani na kampanię.

Jak informuje "Gazeta Wyborcza". Poszła dyspozycja, że zarządy i kluczowi dyrektorzy w spółkach mają wpłacać do końca roku pieniądze na konto PiS. Według "dyspozycji" zarządy miały wpłacić "najczęściej kwotę maksymalną", natomiast dyrektorzy "wysokość miesięcznej pensji". W tle całej operacji ma być kierowane przez Jacka Sasina Ministerstwo Aktywów Państwowych. "Polityka" podawała, że to z MAP wyszła dyspozycja z żądaniem pieniędzy od spółek na kampanie wyborcze polityków PiS. Jednocześnie "Wyborcza" podkreśla, że oficjalnie ludzie Jacka Sasina zdecydowanie zaprzeczają.

13 lipca 2022 r. dr Daniel Alain Korona prezes Elewarru w latach 2018-2022, odwołany 13 lipca mimo że wyprowadził Spółkę ze strat finansowych i osiągał rekordowe zyski, odnosząc się do powyższej kwestii stwierdził: Żadna taka dyspozycja do mnie nie dotarła, nikt się do mnie nie zgłaszał, nie sugerował, i też ja żadnych pieniędzy nie wpłacałem, a niby z jakiej racji. Jestem niezależny, nie jestem członkiem PISu. Otrzymywałem wynagrodzenie za konkretną pracę i osiągnięcia.

Elewarr był spółką skarbu państwa w okresie od listopada 2021 roku, a od kwietnia jest spółką Krajowej Grupy Spożywczej podległej MAP. Jak dodaje Korona - mogę jednak wypowiadać się jedynie w swoim imieniu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz