27 kwietnia 2018

Ograniczenie reklam w RTV dotknie nie tylko TVP, ale także stacji komercyjnych

Mniej reklam w telewizji? Ustawa nie spodoba się Jackowi Kurskiemu (Natemat). Senat zatwierdzi mniej reklam w TV? Mocno zaboli to Kurskiego (Se.pl) Senat szykuje gorzką pigułkę dla Jacka Kurskiego (Rzeczpospolita). Jacek Kurski przeciwny inicjatywie Senatu: TVP straci setki milionów (onet.pl). Senat uwzględnił petycję o ograniczenie czasu reklamowego do 4 minut (wirtualne media).

O co chodzi? O petycję Stowarzyszenia Interesu Społecznego WIECZYSTE ws. ograniczenia czasu reklamowego w radiu i telewizji do 4 minut w ciągu godziny, petycję którą uwzględniła komisja senacka i która przygotuje stosowny projekt ustawy. Szkoda, że w tytułach medialnych odnosi się tą kwestię do osoby Jacka Kurskiego, ale może stało się tak, że wystąpił on z ostrym sprzeciwem wobec tego pomysłu. Tymczasem sprawa ograniczenia reklam, dotyczy nie tylko TVP, ale całego radia i telewizji, w tym stacji prywatnych TVN, Polsat, RMF, RadioZet, TOK Fm, a głównym uzasadnieniem jest iż wszechobecna reklama faktycznie stanowi pralnię mózgów.

Na szczęście pojawiły się też bardziej spokojne tytuły - Szykuje się rewolucja w długości reklam w telewizji (Wirtualna Polska). Senat pracuje nad ograniczeniem reklam w TV (gazeta.pl)

Co ciekawe medialna wrzawa pojawiła się teraz, podczas gdy już na początku kwietnia o sprawie napisał Serwis21 i wprawo.pl

Ale dobrze się stało, wszak zamiast małpować rozwiązania zachodnie (obecnie stosujemy normę unijną 12 minut reklam na godzinę), może warto zastanowić się nad nimi, czy są właściwe czy nie.

INNE ARTYKUŁY NA TEN TEMAT:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz