Po dłuższym okresie Kancelaria Prezydenta wreszcie udzieliła odpowiedzi ws. petycji Stowarzyszenia Interesu Społecznego z dn. 4 maja 2018 dotyczącej petycji z dn. 14.09.2015 o skierowanie do Trybunału Konstytucyjnego ws. niezgodności z konstytucji zarządzenia Ministra Sprawiedliwości (w części dotyczącej braku wymogu pieczątek i podpisów na dokumentach sądowych np. postanowieniach wysyłanych drogą papierową). Poniżej treść odpowiedzi Kancelarii:
Potwierdzamy wpływ pisma Stowarzyszenia z 4 maja 2018 roku skierowanego do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy, a przekazanego do Biura Dialogu i Korespondencji Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w celu udzielenia odpowiedzi.
Uprzejmie informujemy, że po dokonaniu kwerendy w Kancelarii Prezydenta RP ustaliliśmy, że pismo Stowarzyszenia z dnia 14 września 2015 roku, zatytułowane petycja i zawierające prośbę o skierowanie przez Prezydenta RP wniosku do Trybunału Konstytucyjnego ws. niezgodności art. 19 ust. 4 i załącznika nr 2 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 grudnia 2003 roku w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej, zostało zarejestrowane w Biurze Prawa i Ustroju Kancelarii Prezydenta RP, realizującym zadania z zakresu uprawnień Prezydenta RP do kierowania wniosków do Trybunału Konstytucyjnego.
W odpowiedzi na ponowny apel Stowarzyszenia o wystąpienie Prezydenta RP do Trybunału Konstytucyjnego o zbadanie zgodności z Konstytucją wskazanego w korespondencji aktów prawnych uprzejmie informujemy, że wszystkie tego rodzaju postulaty są analizowane i w przyjętym trybie - przekazywane Panu Prezydentowi.
Jednocześnie wskazujemy, że zgodnie z art. 144 ust. 3 pkt 9 Konstytucji kierowanie wniosku do Trybunału Konstytucyjnego przynależy do autonomicznej i dyskrecjonalnej sfery działania Głowy Państwa w Rzeczypospolitej Polskiej. Skierowanie wniosku do Trybunału Konstytucyjnego, bądź odstąpienie od podjęcia takiej decyzji, przynależy do kategorii osobistych prerogatyw Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Działania w tym zakresie są podejmowane przez Prezydenta RP samodzielnie.
Chcielibyśmy jednocześnie dodać, że o zgłaszanych przez Państwo zastrzeżeniach do przepisów zarządzenia Ministra Sprawiedliwości w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej z dnia 12 grudnia 2003 r. powiadomiliśmy resort sprawiedliwości.
Nadesłaną petycję umieściliśmy na prezydenckiej stronie internetowej, link: http://www.prezydent.pl/bip/ petycje/petycje-2018/art,51, petycja-w-sprawie-zbadania- zgodnosci-z-konstytucja-rp- zarzadzenia-ministra- sprawiedliwosci-z-dnia-12- grudnia-2003-r.html#drukuj .
zob. też:
zob. też:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz