26 stycznia 2016

Nowy argument na rzecz odwołania władz PKO BP - nowa podwyżka opłat klientom detalicznym

PKO BP zdecydował się podnieść opłaty klientom detalicznym. Wzrosną opłaty warunkowe za niektóre pakiety, obsługę kart kredytowych, przewalutowania, wypłaty z bankomatów  czy prowizje pobierane przy kredytach studenckich.  Zmiany w cenniku wejdą w życie w maju 2016 roku. Informacja ta zaskoczyła nie tylko klientów, ale także polityków PiS, którzy uważali, że PKO BP zaszachuje konkurencję i nie dokona zmian w cenniku. Teraz decyzją zarządu zajmie się Komisja Finansów Publicznych.

Być może decyzja zarządu Banku ws. podwyżki opłat przyspieszy jego koniec. 15 stycznia do Ministerstwa Skarbu Państwa trafiła petycja Stowarzyszenia Interesu Społecznego WIECZYSTE o odwołanie zarządu i rady nadzorczej Banku. Władzom PKO BP, Stowarzyszenie zarzuca:
- brak dbania o interes akcjonariuszy i skarbu państwa
- pogarszającą się rentowność Banku, kłopoty z utrzymaniem wskaźnika wypłacalności
- brak dywersyfikacji źródeł przychodu - uzależnienie Banku od różnicy w przychodach i kosztach odsetkowych
- brak znaczącego wzrostu udziału w rynku. Wzrost liczby klientów i kart wystąpił głównie w wyniku przejęcia Banku Nordea oraz innych podmiotom, a nie z przyczyn organicznych
- brak efektywnego rozwoju spółek grupy
- brak efektów w zakresie zapewnienia wartości marki PKO BP
- brak dbałości o Małe i Średnie Przedsiębiorstwa (MŚP)
- niewspółmierne do efektów wynagrodzenie członków zarządu PKO BP
- istnienie znacznych roszczeń klientów oraz organów administracji. Brak efektywnego zarządzania ryzykiem prawnym
zob. http://serwis21.blogspot.com/2016/01/rada-nadzorcza-i-zarzad-pko-bp-na.html

Decyzja zarządu banku ws. podwyższenia opłat jest dodatkowym argumentem na rzecz uwzględnienia wniosku Stowarzyszenia dot. odwołania zarządu i rady nadzorczej Banku. Przypomnijmy prezes Banku zarabia blisko 3 mln zł rocznie, wyniki są coraz gorsze, a Bank podwyższa opłaty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz