14 grudnia 2014

Wspomnienie siostry - M.Sawicz - zabity w Elblągu

Marian Sawicz – kierowca, lat 22, zamordowany 18 grudnia 1970 roku w Elblągu – w dniu planowanego swego ślubu.
Jego młodsza siostra wspomina: Kiedy przyjechało 3 esbeków z informacją o jego śmierci, w chwili rozpaczy i strachu wspominałam fragmenty wiersza: „Kiedy przyjdą podpalić dom”. Kiedy domownicy pojechali na pogrzeb (21 grudnia), było jeszcze gorzej. Czułam na zmianę rozpacz i chęć odwetu. Nic jednak nie mogłam wymyślić, więc z tej bezsilności powróciłam znowu myślami do szkoły i powiedziałam sobie po cichutku: już nigdy w życiu nie zaśpiewam na żadnej akademii <Ukochany kraj…>”.


Już kiedyś o tym pisałem w recenzji filmu „Czarny czwartek” Antoniego Krauzego, ale powtórzę, bo nie znajduję mocniej wyrażających emocje dziecka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz