14 października 2014

Anonimowe wezwanie i charakter osoby wezwanej na policję?

Zgodnie z prawem wezwanie na policję nie może być anonimowe i powinno określać w jakim charakterze osoba zostaje wezwana. W Krakowie tego wymogu nie dopełniono, co oburzyło pana Stanisława Zamojskiego, który w piśmie do podinspektora mgr Krzysztofa  Martykę (zastępcę Komendanta Komisariatu Policji VII w Krakowie stwierdza:
            W związku z wymuszeniem na mojej żonie przyjęcia wezwania na przesłuchanie bez podania w jakiej sprawie i bez podania osoby, która wystawiła to wezwanie (brak czytelnego podania stanowiska służbowego, imienia i nazwiska), wnoszę o pilne wyjaśnienie zaistniałego zdarzenia i podanie danych funkcjonariusza?, który je wręczał.
              Wezwanie na przesłuchanie - to druk urzędowy niosący za sobą konsekwencje prawne a nie zaproszenie na wieczorek z ciastkami. Wymuszenie na mojej żonie przyjęcia mojego wezwania (niewłaściwie wypełnionego) uważam za perfidne represjonowanie mnie i mojej żony (podobne metody stosowała w stosunku do mnie służba bezpieczeństwa). Poprawne wypełnienie druku wezwania to bardzo prosta czynność administracyjna. Niechlujne to obraza prawa.
              Osobnik (funkcjonariusz?) podający się za dzielnicowego, w czwartek 9 października 2014 r. ok. godziny 18.30 - 18.45 (nocą) zaczął "dobijać się" do mojego mieszkania, w którym przebywała tylko moja żona, nie wylegitymował się z sposób umożliwiający zanotowania jego danych identyfikacyjnych i wymusił przyjęcia wezwania. W dniu 11 października br. skontaktowałem telefonicznie (na podany na wezwaniu nr telefonu) z się osobą, która miała mi udzielić dokładnej informacji w sprawie wezwania. Nie uzyskałem, żadnej informacji w sprawie "wątpliwego" legalnie wezwania, a obywatel podkomisarz Oskar Kiryłow oświadczył cynicznie, że: "to moja żona odpowiada za przyjęcie "wątpliwego" prawnie wezwania".
Oczywiście wezwanie jest prawnie nieważne, nie zawiera bowiem niezbędnych elementów dla jego ważności. Policja która ma strzec prawa, nie chce przyznać się do jego naruszenia.

1 komentarz:

  1. Rewelacyjny tekst! Wyjątkowo pomocne porady przedstawione w tym stronie. Podziwiam Twoją dyspozycję w pisanie takich dobrych artykułów. Chciałabym również zachęcić odwiedzenie mojego serwisu, gdzie też znajdziecie wartościowe wskazówki na temat stylu. Zapraszam do adres mój blog. Wesołego przeglądania!

    OdpowiedzUsuń