23 marca 2014

Uwaga na rozmowy telefoniczne z Polkomtelem. Firma znów wprowadza klientów w błąd

W Serwis21 informowaliśmy już o praktykach Polkomtela operatora sieci Plus naciągającego klientów (wbrew umowom) na opłaty za papierowe faktury. Postępowanie ws. wszczęło Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dowiadujemy się jednak o kolejnych praktykach tej firmy przeciw konsumentów. Jak informuje pan Mariusz:
W dniu 20.12.2013 r wystosowałem pismo do Polkomtela o rezygnację z usług numeru telefonicznego z dniem 20.02.2014r. Z początkiem stycznia br Polkomtel telefonicznie zaproponował mi przedłużenie umowy na okres 12 m-cy. Zgodziłem się, pod warunkiem otrzymania i zapoznania się z aneksem. Po otrzymaniu aneksu ,ponieważ nie zgadzałem się z jego treścią,potwierdziłem ponownie pisemnie Polkomtel ,że rezygnuję z dalszych usług po zapoznaniu się z aneksem.Pismem z dnia 29.01.2014r Polkomtel poinformował mnie ,że w związku z powyższym rozwiązanie umowy nastąpi z dniem 20.02.2014r. Następnie Polkomtel pismem z dnia 10.02.2014r stwierdził ,że w oparciu o rozmowę tel.w dniu 17.01.2014r zawarłem powyższy aneks na przedłużenie umowy ,strasząc mnie karami w wypadku rezygnacji z dalszych usług.Pomimo podpisanej umowy z innym operatorem,nie mogę przenieść numeru tel.ponieważ Polkomtel blokuje jego udostępnienie. Na email do UKE nie mam do dzisiaj odpowiedzi.
Skoro Pokomtel potwierdził rozwiązanie umowy, to nie może zmieniać zdania bez zgody abonenta i twierdzić, że nastąpiło zawarcie aneksu, zwłaszcza iż abonent nie przyjął pan propozycji przedłużenia umowy. Powyższa sytuacja jednak potwierdza, iż nie należy akceptować jakichkolwiek rozmów telefonicznych z tą firmę, i wszelkie kontakty prowadzić wyłącznie w drodze pisemnej. A najlepiej to wogóle zrezygnować raz na zawsze z usług tej firmy.

Przypomnienie: zgodnie z art.71 każda osoba ma prawo do przeniesienia numeru a zgodnie z ust.3 przepisu - przeniesienie numeru jest bezpłatne. Odmowa przeniesienia numeru pieniężnego podlega karze pieniężnej decyzją UKE zgodnie art.209 ust.1 pkt.16 Prawa Telekomunikacyjnego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz