5 września 2013

REFERENDUM W WARSZAWIE - JAK GŁOSOWAĆ BEZ MELDUNKU!

Głosuj bez meldunku!

Pobierz wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców. 

Aby dopisać się do rejestru wyborców w Warszawie wymagane dokumenty:
1.    Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców.
2.    Kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość.
3.    Pisemna deklaracja, w której wnioskodawca podaje swoje imiona, nazwisko, obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
4.    Dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu).
W/w dokumenty składają osoby stale zamieszkałe na obszarze dzielnicy nie posiadające zameldowania na pobyt stały, osoby nigdzie nie zamieszkałe przebywające na obszarze dzielnicy, osoby stale zamieszkałe na obszarze dzielnicy pod innym adresem niż adres ich stałego zameldowania, obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej nie będący obywatelami polskimi, stale zamieszkujący na terenie dzielnicy .
Obywatele UE są zobowiązani do złożenia wniosku o skreślenie z rejestru wyborców, w przypadku opuszczenia miejsca zamieszkania na terenie dzielnicy.
Opłaty:
Brak.
Miejsce złożenia i odbioru:
Jednostka odpowiedzialna:
Termin odpowiedzi:
3 dni od daty złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
Na decyzję w sprawie wpisania do rejestru wyborców wnioskodawca może wnieść skargę  za pośrednictwem Prezydenta m.st. Warszawy do właściwego miejscowo Sądu Rejonowego w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji. Prezydent m.st. Warszawy może też niezwłocznie zmienić albo uchylić swoją decyzję, jeżeli uzna skargę w całości za zasadną.
Uwagi:
Przed wydaniem decyzji o wpisie do rejestru wyborców Prezydent m. st. Warszawy jest zobowiązany sprawdzić czy osoba wnosząca wniosek o wpisanie do rejestru wyborców spełnia warunki stałego zamieszkania na obszarze danej dzielnicy.
Podstawa prawna:
1.    Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U.2013.267).
2.    Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz. U. Nr 21, poz. 112 z   późn. zm.)
3.    Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze ( Dz. U. Nr 158, poz. 941 ).
Wymagane załączniki:
1.    Wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców.
2.    Pisemna deklaracja zawierająca informacje niezbędne do wpisania do rejestru wyborców.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz