9 kwietnia 2013

WNIOSEK DO PREZYDENTA WARSZAWY O WYJAŚNIENIE KWESTII OPŁAT ZA ŚMIECIE

6.04. STOWARZYSZENIE INTERESU SPOŁECZNEGO „Wieczyste” zwróciło się do  Prezydenta M. St. Warszawa o udzielenie informacji dotyczących kwestii opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, tj.

  1. Kto jest w rozumieniu ustawy i uchwał Rady Warszawy właścicielem nieruchomości zobowiązanym do składania bezpośrednio deklaracji do urzędu miasta/dzielnicy? Czy taki wymóg dotyczy właścicieli wyodrębnionych lokali w budynku wielomieszkaniowym? Czy taki wymóg odnosi się również do posiadaczy spółdzielczo-własnościowego prawa do lokalu?
  2. Czy po złożeniu deklaracji Prezydent Miasta/zarządy dzielnic prześlą właścicielom nieruchomości - zawiadomienia lub decyzje o wysokości opłaty za zagospodarowanie odpadami?
  3. Na jakie numery rachunków bankowych (w dzielnicach) mają być wpłacane opłaty za zagospodarowanie odpadami?
  4. W przypadku w którym jeden właściciel w budynku wielomieszkaniowym dokonuje selekcji odpadów, a inny wbrew deklaracji tego nie czyni, jaką opłatę będzie musiał ponieść właściciel selekcjonujący odpady, skoro nie ma technicznej możliwości weryfikacji kto takiej selekcji dokonuje, a kto nie?
  5. Czy spółdzielnie mają prawo żądać numery PESEL od lokatora głównego oraz pozostałych domowników lokalu niewyodrębnionego, dla celu naliczenia opłat za zagospodarowanie odpadami, a jeżeli tak to na jakiej podstawie prawnej?
  6. Kogo należy uznać za tzw. mieszkańca w gospodarstwie domowym w budynku wielorodzinnym? Czy osoby zameldowane w sposób stały,  zameldowane czasowo, stale zamieszkujące ale bez zameldowania czasowo zamieszkałe bez zameldowania?

Prezydent Warszawy ma zgodnie z prawem 14 dni na udzielenie odpowiedzi, którą zamieścimy z chwilą jej otrzymania.

DOŁĄCZ DO AKCJI O UNIEWAŻNIENIE UCHWAŁ ŚMIECIOWYCH. SZCZEGÓŁY NA STRONIE:
http://wieczyste.blogspot.com/2013/03/warszawa-doacz-do-akcji-o-uniewaznienie.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz